Alexander Schulman är en förebild, om man vill lära sig skriva.

Har du någonsin läst något som någon annan har skrivit och tänkt, "det där, det önskar jag att jag har skrivit". Du verkligen önskar att det var du, för det är så jävla (ursäkta språket) bra skrivet. Så välformulerat. Du ser dig in i författarens situation och det känns nästan som att du var där. Jag har haft några sådana upplevelser. Eller, jag har en speciell. En specifik författare, krönikör. You name it. Jag vet faktiskt inte vad han egentligen är känd för. Men hans sätt att skriva. Jag önskar att jag kunde skriva texter som Alexander Schulman gör. Han är just nu min absoluta förebild. En dag, då ska jag bli så bra som honom. En dag ska jag lära mig skriva på ett så speciellt sätt, så att mina läsare ser sig in i min situation. Det är mitt mål.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0