jag har blivit en funderare, nästan på riktigt.

jag var lite arg i morse. men så går det när man blir väckt flera gånger per natt av arga sms. men, eftersom jag är så svår att vara arg på så är allting lugnt igen och jag är glad. trött men glad. det mesta går bra och jag kommer inte vara bakis i morgon! 

just nu ligger jag som vanlig ordning i sängen. inte på soffan idag inte. regnet smattrar på utanför precis som det gjort hela dagen. var helt genomblöt när jag kom innanför dörrarna här hemma efter jobbet. jag funderar, helt sant så funderar jag. jag har aldrig varit av en funderare, men på senare tid så har det kommit mer och mer. jag funderar på allt mellan himmel och jord. jag funderar på vart jag kommer stå om ett halvår. jag har planerat denna usaresa så länge nu men det drar ut så mycket på tiden. jag menar, det har varit hur mycket krångel som helst med allt. jag vill verkligen dit, men när allt krånglar så tappar man liksom sugen. men förhoppningsvis ordnar allt sig nu när jag åker hem nästa gång.

jag tänker även tillbaka på tider. tider i rättvik. tiderna med hemmafester, promenader, filmkvällar och allt med de bästa. i miss it. det finns få som står mig varmt om hjärtat, tre av dem bor i rättvik. resten av bitterfittorna där kan ju bara dra någonstans. de finns inte där för mig när jag mår dåligt, varför ska jag finnas där för dem nu när de behöver prata ut? varför är det jämt jag som ska stå där och ta på mig allt? och bara få på mig en massa extra känslor att gå och dra på. nej ni, nästa gång ni behöver mig så finns jag inte där. inte en chans! 

nej, mer känslor kan jag inte skriva ut. då blir jag klassad som emo. eller så sprids det bara massor med rykten. ska se ice age istället. puss på det!

by the way, i miss you! 
du vet vem du är, sötnos.



Kommentarer
Postat av: Sötnos ;)

Blev lite betenksam av å läsa din blogg nu, Fast mycke glad av dom två sista linjarna. Saknar dig med:) Er tråkigt å vara ensam her uppe. Blir fint nar du kommer upp å hâlsar på. Det er alltid viktig å ha något å se fram imot. Å ditt besøk er just det jag ser fram imot just nu. Puss gonatt:)

2009-08-16 @ 02:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0