Mina sista fem sista månader i ett lyxliv, fast fler ska det bli.

Okej, jag lovade de resterande månaderna i Norge. Så jag tar dem nu innan jag ska springa iväg till jobbet. Visserligen är det ett tag kvar men ändå.
April. Denna månad kommer visa sig bli en väldigt bra månad för mig. Jag träffar nämligen "J" för första gången på Leffis terass. Det som börjar med en lugn kväll med ett par öl slutar upp på byn med mängder av alkohol. "J" är till en början inte alls min typ av kille. Men det hela slutar med att han sover hos mig ändå. Han fortsätter sova här nästan varje natt i några veckors tid. Tiden rullar på och jag blir kär. Fruktansvärt kär.
Maj. Denna månad blir jag och "J" tillsammans på riktigt eller hur man ska säga. Eftersom ingen av oss visste exakt vilket datum vi blev tillsammans så blev det det ett random. Den 14 maj kommer vi fram till. Denna månad säger även "J" att han tycker om mig när han är nykter. Förut har det mest varit fylleprat, men denna gång var han nykter och det är därför jag kommer ihåg det så väl.
Juni. Amme tar studenten så det är klart att jag åker över till Sverige för att fira henne. Jag festar konstant under helgen. Jag festar i Mora med Emelie och Maley. I Falun med Angelica och falufolket. Under veckan hemma så åker jag även till älskade syster och min älskade systerdotter. Jag får en väldigt bra vecka i Sverige, men jag längtade väldigt mycket tillbaka till Norge. När jag väl kommer tillbaka till Norge så åker min "J" till Grekland (?), så vi blir utan varandra en heldel under denna månad.
Juli. Det värsta som kan ske, det sker. Även om jag blev väldigt, väldigt glad för "J" skull så blev jag också väldigt, väldigt ledsen. Han kom in på skolan i Trondheim och vi vet inte hur det kommer att funka mellan oss när han väl är där uppe.
Augusti. Om jag inte minns helt fel så var det i början av augusti som "J" flyttade ifrån mig. Det är den värsta dagen på länge. Jag var så ledsen och det enda jag gjorde på den dagen var att ligga i min säng. Tänkte tillbaka på allt, grät en skvätt och somnade sedan av en stund. Så fortsatte hela min dag. Men augusti vänder snabbt håll till en av de bättre månaderna. Jag och min bror bokar biljetter till Coldplay i London. Mitt älskade Coldplay i Wembley stadium. Jag blev så fruktansvärt glad.
Så, där har ni de sista månaderna i mitt Norge. Tror inte att jag har missat någonting viktigt.
XoXo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0