Mina första sex månader i ett lyxliv.

Satt precis och bollade med tankar fram och tillbaka. Kom på att det faktiskt börjar närma sig ett år, i ett års tid har jag varit i Norge. Och jag säger då det, så här snabbt har aldrig ett år gått. Jag har stött mycket bra saker men även i Norge har man haft sina svåra perioder. Hemlängtan till vännerna har nog varit det värsta. Man har hunnit tänka tillbaka så mycket på gamla dagar. Det är då hemlängtan kommer. Sedan har jag haft mina små förälskelser i killar. Jag har haft min väktare och min mr. secret. Men det bästa av allt är den jag har nu. Min sötnos, "J" som har han kallats i bloggen. Det är så mycket som har hänt under detta år. Så varför inte ta en årssummering, sådär lite i förtid? Fast jag delar nog upp det i två stycken. Så idag får ni oktober-mars.

Oktober. Jag kommer hit i slutet av oktober. Om jag inte minns fel så var det en torsdag? Hursomhelst. Jag anländer väldigt sent så min mamma och pappa kommer och hämtar mig med bilen. Jag är lite småhungrig så vi sticker ner på burger king i byn. Redan då får jag känna på utelivet i Stavanger. Det är ju torsdag, studenternas festdag. Det är en väldigt livlig liten by detta här. Jag kommer mig snabbt till rätta i lägenheten och stormtrivs här. Jag går ut med min mamma och pappa och får mina första vänner. Jag får även mitt första jobb efter några dagar. I en smyckebutik ska jag jobba. Men tröttnade snabbt då jag inte fick så mycket timmar som jag ville.
November. Jag börjar söka nytt jobb och får snabbt många intervjuer. Jag tackar tillslut ja till mitt nuvarande jobb. Jag kunde inte tagit ett bättre beslut. Jag trivs som fisken i vattnet. Chefen är den bästa chef man kan tänka sig och jag blir väl omhändertagen. I november träffar jag också min mr. secret. Han bodde väldigt långt upp i landet så jag tog varje lediga dag till att åka upp till honom. Jag betalade inte ett öre då jag inte hade pengar och han hade väldigt gott om det.
December. Jag har fortfarande min mr. secret. Men jag börjar undra om det verkligen är rätt. Jag kände mig liksom kär i kärleken som man brukar säga. Jag var inte helt kär i honom. Och i december var det sista gången jag såg honom. Jag åkte hem till mina underbara älskade. Jag skulle fira jul och nyår. Julen spenderades nere med släkten i Blekinge. Nyår firades i Falun med de bästa.
Januari. Det mesta rullade på. Jag festar, jobbar och sover. Ingenting mer, ingenting mindre. Just det, vi hade ju julbordet med personalen. Men, det är ingenting vi ska gå in på. För mycket alkohol. Så jag minns inte så mycket heller.
Februari. Denna månad åker jag hem igen. Skidsemester i Funäsdalen. Hur bra som helst hade jag det. Mycket skidor och lite fest. Det är nog så jag kan förklara det på bästa sätt. Och i Stavanger har jag även fått syn på en affisch, Lars Winnerbäck kommer till Hall Toll. Jag beställer biljetter och bjuder över brorsan till Stavanger. Hade det grymt kul och alkoholen flödade. Jag var glad, jag fick se min älskade gud på Hall Toll i Stavanger.
Mars. Denna månad är det faktiskt ingenting speciellt som händer. Inte vad jag kan komma ihåg. Så vi låter mars vara en oskriven månad.
Där kära vänner, där har ni första delen av mitt liv i Stavanger. Mitt lyxliv med mycket pengar, alkohol och höga skor.
XoXo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0