London och Coldplay i ord.

Oj då, det var ett tag sedan sist. Har inte haft tid eller ork till att uppdatera de senaste tre veckorna. Jag har varit sjuk, varit i London, blivit gudmor och min älskade lilla systerdotter och jobbat en hel del. Men nu så, nu ska jag uppdatera er om vad som hänt. Det kommer även komma endel bilder sedan London och Coldplay.

Så, jag har alltså varit i London. Så grymt skön stad. Jag längtar tillbaka som en tok. Kom dit en torsdag så vi hann inte med så mycket den dagen då jag tillbringade mesta delen av dagen på flygplatsen i London och väntade på min kära bror som kom tre eller fyra timmar efter mig. Så vi åkte direkt till vårt hotell som låg ungefär 50 minuter från flygplatsen och 20 minuter till London city. Ett väldigt mysigt hotell med väldigt trevlig personal.
Vårt rum var väldigt litet men det var helt bovänligt för en så kort vistelse. Vi hade endast en garderob, två sängar och en byrå som vi inte ens kom åt på grund av Eriks säng stod i vägen. Vi hade delat badrum vilket gick bra, där fanns det ett badkar, toalett och ett handfat. Allting var hyfsat fräscht och det var ju verkligen värt pengarna.
Frukost fick vi också. Toast, yoghurt, kaffe eller juice. Sedan fanns det mer att välja på också så klart, men det var vad min frukost bestod av varje morgon.
Och nu till den stora grejen. Coldplay på Wembley stadium med bland annat Jay Z som förband. Sjukt coolt, verkligen. Vi fick bra platser, inte för långt fram och inte för långt bak, sittplatser så klart. Vi drack öl och myste i solen enda tills Coldplay satte igång. Och ni kan ju tänka er, ca 75000 personer som sitter och sjunger med till refrängerna. Det var en aning mäktigare än i globen kan jag ju bara säga er. SYND för er som såg dem på Stockholm stadium, kan ju inte ens varit hälften så bra som det var i London. Jag tycker synd om er, verkligen!... NAAT! Mohaha, skadeglädjen ni vet, den enda sanna glädjen.
Sedan var vi på lite museum och om ni åker till London så kan jag verkligen rekommendera er skräckmuseumet. Kommer inte riktigt ihåg vad det hette, men det var så sjukt coolt. Allting har ju hänt på riktigt som de tar upp där. Men de har levande statister som gör det hela mycket mer spännande. Verkligen värt pengarna.
Sedan var vi väl mest ute, såg sevärdheter som Big Ben och det där slottet. Vi drack öl och åt ekologisk mat på en restaurang. Var på barer och åt fyllemat. Hamnade i Camden när vi skulle hem sent på natten och var där på marknaden på dagen. Ja, allt ni kan tänka er, det gjorde vi fast lite till.
Kommer bilder senare.
Puss så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0