En positiv med att vara hemma själv, men det negativa överväger det positiva.

Ni vet att jag tycker att det är tråkigt att vara hemma själv här i Norge, eller hur? Speciellt nu när jag är sjuk. Min familj är i Sverige och min pojkvän befinner sig i Trondheim och pluggar. Det finns ingen som helst som kan ta hand om mig. Jag får ligga här i min säng (läs; mammas säng) och ta hand om mig själv. Dricka kamomillte och försöka bli frisk genom att jobba ihjäl mig. Eller, det sista var jag ironisk med. Jag vet att man inte blir frisk av att jobba ihjäl sig. Men vad gör man inte för att få extrapengar efter semestern? Men nu till saken.

Jag har kommit på en sak som är positivt med att vara hemma själv. Man får dricka direkt från mjölkförpackningen eller colaflaskan utan att någon som helst kan protestera. Eller ja, man kan göra vadsomhelst utan att någon protesterar. Finns det något bättre?

Men, just nu tror jag att det negativa överväger det positiva. Faktiskt så tror jag det. Jag mår så dåligt. Jag har feber. Och ändå måste jag städa, laga mat och ta ordning på disken efter mig. Helt själv. Ingen kan rå om mig. Komma med te till mig på sängen. Fråga om det är något jag vill ha när de ska iväg och handla. Puffa upp kudden när jag ligger obekvämt. Eller, där går väl gränsen. Jag är inte så sjuk så att någon behöver puffa upp kudden till mig. Men dåligt, det mår jag.

Denna bild är tagen av mig och får inte under några omständigheter

användas av någon annan utan min tillåtelse!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0