Panten flippade ut, jag flippade ut, allt flippade ut. Nu är jag ölsugen.

Hemma, efter en lång dag med arbete. Eller snarare kort. Helt onödig liksom. Panten har krånglat som tusan och på bara tre och en halvtimme så hade jag fått starta om den fem gånger. Jag menar, hur stora är oddsen att den ska krångla på just mina tre och en halvtimme. Tydligen så är dem stora. Ganska pinsamt när det är en kund som står och pantar tre utav gångerna när jag måste starta om den. En svensk kille till och med. "Hej, jag heter Emma och kan inte med pantmaskinen". NEJ NI! Så är det faktiskt inte. För det var inte ett dugg fel på den, den bara pep för att den ville.

Har pratat med mamma idag också. Jag pratar jämt med henne på vägnen hem från jobbet. Jag menar, vi bor inte i det finaste området i Stavanger. Eller, det är ju absolut inte det värsta. Men som sagt, inte det finaste. Vi pratade om samtalet jag fick i morse. Och vi tror att det är morfars vilja allt det här. Vi är säkra på det. Hon ska inte behöva lida mer och morfar kommer ta hand om henne när detta kommer att ske. Vi vet inte när, var och hur det kommer ske. Men det är förmodligen frågan om någon vecka. Mer säger jag inte. Jag vill inte att folk ska få gotta sig för mycket i mitt liv.

Annars då. Har öl hemma stående i kylskåpet. De ropar mitt namn precis som de vill bli uppdruckna. Men ingen vill dricka dem med mig. Så det får bli en annan gång. Jag menar, jag är ju så gott som frisk nu. Kamomillte funkade utmärkt mot feber och förkylningar. Är bara lite rinnig i näsan nu. Men det kan man ju stå ut med.

Nej ni, nu skiter jag i det här.
XoXo

( Jag bjuder på bilden, även om den ser helvete ut. ;) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0