Hur visar man att man bryr sig, när man är 100 mil ifrån?

Alltså, jag förstår inte. Vad har kära Stavanger gjort för att förtjäna detta väder? Det blåser förjämnan sedan pendlar det mellan solsken, regn, hagel och åska. Helt sjukt väder. Ena sekunden spöregnar det andra är det sol. Och jag överdriver inte. Det går på bara några sekunder. Skumt.

Mår lite bättre nu än i morse. Är fortfarande sjukt ledsen. Men har fått sova en stund och fått i mig lite mat. Så nu är det i alla fall lite bättre. Känns jobbigt att sticka iväg på jobb om en timme för att jobba 3,5 timmar. Skulle hellre vara hemma och tänka igenom saker. Jag orkar verkligen inte med överglada eller grymt griniga kunder. Det finns liksom inget mellanting. Precis som mina svettatacker. När ska febern gå ner? Svettas med täcket på, fryser med täcket av. Nej ni, idag är ingen höjdardag. Kan ingenting jättebra hända mig? Tänk om jag skulle vinna en miljon, då skulle jag åka hem till Sverige direkt för att få prata med henne. Och vara tillsammans med min familj. Visa att jag bryr mig. Hur ska jag kunna visa det härifrån?

Visst, jag pratar med min mamma dagligen. Men hur visar jag att jag bryr mig? Jag vill visa, jag vill finnas där. I Sverige. Men har man snålt med pengar så har man. Eller, egentligen har jag inte det. Men jag är snål nuförtiden. Men om det händer, då sätter jag mig på första bästa flyg hem.

Älskade du!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0