Den tredje januari tvåtusentio. En dag närmare England. Ännu en dag utan glöd.

Den tredje januari 2010. Klockan är 20:37 och det börjar dofta från sockerkakan i ugnen. Mamma ligger under täcket i sin säng och jag sitter i min morgonrock. Jag vantrivs med mitt liv just nu. Jag gör ingenting annat än att jobbar och sover. Och äter de få gångerna jag har matlust. Jag har tappat allt. Någon som har sett mitt allt?

Men det värsta är nog inte att jag har tappat mig själv. Det värsta är att jag inte längre kan skriva. Jag vet inte vad det är med mig. Men någonting har hänt. Vart är min skrivarglöd som jag en gång hade? Förr kunde jag skriva med känsla. Men jag klarar inte av det längre. Jag är tillbaka på ruta noll då jag högst fick ett G i svenska. Men jag antar att det bara är att träna upp sig igen. Träna. Träna. Träna. Det känns så långt borta.

På tal om träna. Den glöden är också borta. Jag kollar tillbaka på den tiden då man tränade ungefär fem gånger i veckan. Då mådde jag bra. Då kunde jag skriva med den där känslan. Som är puts väck. Helt borta.

Hittelön till den som hittar känslan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0